Friday, November 18, 2011

Mother's Expectation

dulu tak payah susah2 fikir anak nak sekolah...
skrg dah start kena fikir.. dah start survey2...

so next year Hariz continue je skool @Vital Years..
maintain every Saturday only....
start 2013, insyaAllah baru hantar daily...
means 2 years sekolah main-main.. hehe
another 2 years daily @kinder...
nanti nak survey2 kinder lagi untuk daily school Hariz..

blogwalking sampai la saya sampai kat these 2 blogs..

1st saya rasa mother's expectation dia terlalu tinggi...
takut saya membacanya.... hoping that i'm not like that...
yaa... sebagai ibu for sure we want the best...
tapi saya rasa ibu ni mcm terlebih sudah......

2nd blog saya rasa ibu ini lebih realistik...
insyaAllah, I'll try to be as positive as her...

untuk kawan2 yg nak baca, email me ya..
I'm not going to publish these 2 blogs here :-)
sharing is caring!

9 comments:

ayukhairy said...

nak tau gak niza.PM ayu kat FB pun ok gak kan..hehe

Mummy AwwalHariz said...

ayu, dah PM.. btw, itu pandangan niza je.. setiap org lain caranya kan...

Mayyonnizz said...

slm, mummy...

hi... tq for reading my n3 yg byk membebel tu.. pls do share wit me..the other blogs...

sumtime the mother jadi 'kiasu' sebab sekarang ni banyak persaingan..dulu tak mcm ni..tapi kdg these kiasu mothers jadi terlebey sudaa..yg kesian adalah anak2 mereka...

hihi.. nak busybody gak..email kat sya_nez@hotmail.com take care!!

Mummy AwwalHariz said...

slm mayyonnizz...

la... tak sangka u dtg my blog :)
actually saya selalu jalan2 kat ur blog... btw, i dah email dah...

apa pun, pandangan lain2 ye... comparison tu dari pandangan i je..

ashra said...

betul2..bila anak da sekolah ni...lain laks pemikiran kita kan.
papepun,all the best tuk hariz..
saya ni jauh lagi.tapi berangan gaks nak anto aleesya ke sekolah..tak sabo2 gaks ni.hehe

Mummy AwwalHariz said...

ash, hariz start school kalau tak silap masa 2 tahun setengah sbb dia yg sibuk nak skool.. so sbb taknak bg die pressure, die sekolah every saturday for 2 hours only... sambung lagi setahun la mcm tu sbb dia ni lahir akhir tahun.. nanti 2013 baru pi daily...
ash, main reason htr dia just nak suruh berkawan sbb kalau kat rumah dia ngan awwal je.. sian dia..

yangyuyu said...

:)

no komen

hikhik

azhariahzuber said...

aku pun no komen. hehe.
tak salah nak expect tinggi. yg penting banding diri anak dulu n sekarang bukan banding dgn org len.
emel aku beb azhariah_zuber@yahoo.com

Mummy AwwalHariz said...

setuju banding dulu dengan skrg... yelah kalau pk dulu2 6 tahun baru masuk tadika.. skrg baby pun dah masuk tadika.. tapi jgn la budak kecik pun kena pressure... sian wooo... cikgu pun kena hentam.. keh keh...